وکیل آنلاین11

ارائه مشاوره حقوقی،کیفری،خانواده با کمترین هزینه

وکیل آنلاین11

ارائه مشاوره حقوقی،کیفری،خانواده با کمترین هزینه

وکیل آنلاین11

من برای اینکه بتونم به افرادی که شدیداً به یک مشاور نیاز دارند و از نظر مالی در مضیغه هستند این وبلاگ را ایجاد کردم امیدوارم بتونم کمکی کرده باشم تا شما از

مشاوره‌ و مطالب ما استفاده کنید و یا با وکیل مورد نظرتون در شهر خودتون با کمترین هزینه ممکن و قیمت مناسب ارتباط بگیرین!


وکیل آنلاین 11 ایده‌ای است برای رسیدن به تصمیم بهتر!

عدد 11 از پلاک انتظامی شهر تهران گرفته شده است و من سعی دارم بصورت اینترنتی وکالت کنم و در صورت وجود مسافت شما را با وکیلی کار درست در شهر خود آشنا کنم.


.:: از وکلای شهرهای مختلف هم دعوت میکنم شماره و نشانی و آدرس خود را برای من به این ایمیل(MohammadTalaei4@gmail.com) ارسال کنند ::.

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ساختمان فرسوده، بدون موافقت اقلیت واحدها هم قابل بازسازی است


 🔶طبق ماده 13 قانون تملک آپارتمان ها «در صورتی که به تشخیص سه نفر از کارشناسان رسمی دادگستری عمر مفید ساختمان به پایان رسیده و یا به هر دلیل دیگری ساختمان دچار فرسودگی کلی شده باشد و بیم خطر یا ضرر مالی و جانی برود و اقلیت مالکان قسمت های اختصاصی در تجدید بنای آن موافق نباشند، 


ساختمان

آن دسته از مالکان که قصد بازسازی مجموعه را دارند، می‌ توانند بر اساس حکم دادگاه، با تأمین مسکن استیجاری مناسب برای مالک یا مالکان که از همکاری خودداری می ورزند، نسبت به تجدید بنای مجموعه اقدام نمایند و پس از اتمام عملیات بازسازی و تعیین سهم هر یک از مالکان از بنا و هزینه‌ های انجام شده، سهم مالک یا مالکان یاد شده را به اضافه اجوری که برای مسکن اجاری ایشان پرداخت شده است از اموال آن‌ ها از جمله همان واحد استیفاء کنند. 

در صورت عدم توافق در انتخاب کارشناسان، وزارت مسکن و شهرسازی با در خواست مدیر یا هیأت مدیره اقدام به انتخاب کارشناسان یادشده خواهد کرد.» لذا چنانچه به تشخیص و تایید کارشناسان رسمی دادگستری ادامه زندگی در ساختمان، موجب ضرر و زیان باشد، دادگاه حکم به تجویز بازسازی و نوسازی ساختمان را می ‌دهد.

در صورت در خواست وکیل از  وبلاگ وکیل آنلاین11 ، درخواست خود را در قسمت نظرات درج کنید.

  • lpln2020 lpln2020
  • ۰
  • ۰

💢قتل فرزند توسط مادر

قتل

✅ در قانون مجازات اسلامی، برای قتل فرزند توسط مادر مقررات خاصی به چشم نمی خورد به همین دلیل مجازات قتل فرزند توسط مادر مانند سایر قتل ها، قصاص می باشد و قصاص هم قابل تخفیف نیست. 

اما در مورد قتل فرزند توسط پدر قانون مجازات اسلامی صورتی را پیش بینی کرده است که ماده 220 قانون مجازات اسلامی در این خصوص آورده است:« پدر یا جد پدری که فرزند خود را بکشد قصاص نمی شود و به پرداخت دیه قتل به ورثه مقتول و تعزیر محکوم خواهد شد.» 

Mother's child murder

همچنین طبق ماده 32 قانون راجع به مجازات اسلامی، اقدامات والدین و … به منظور تادیب یا محافظت اطفال جرم نیست مشروط به اینکه در حدود متعارف تادیب و محافظت باشد و نیز برابر ماده 16 قانون حدود و قصاص، پدر یا جد پدری که فرزند خود را بکشد فقط به پرداخت دیه قتل به ورثه مقتول محکوم و تعزیر می شود. 


بنابراین به موجب این دو ماده چنانچه پدری فرزند خود را به قتل برساند قابل تعقیب کیفری می باشد در نهایت به جای قصاص باید دیه بپردازد ولی این امر در مورد مادر تجویز نشده است و در صورت ارتکاب قتل عمد فرزندش مجازات او تابع مقررات مربوط به قصاص خواهد بود».

  • lpln2020 lpln2020
  • ۰
  • ۰

چگونگی توقیف حقوق کارمند برای پرداخت اقساط مهریه

وقتی حکمی صادر می‌شود، برای به اجرا درآوردن آن شرایطی لازم است؛ یکی از آن شرایط این است که باید برای حکم، اجراییه صادر و این اجراییه به محکومٌ‌علیه، ابلاغ شود. طبق ماده ۳۴ قانون اجرای احکام مدنی، همین که اجراییه به محکومٌ‌علیه ابلاغ شد، او موظف است، ظرف مدت ۱۰ روز، مفاد آن را اجرا کند؛ اما ممکن است او در این مهلت، حکم را اجرا نکند و به هیچ‌یک از وظایف جایگزین دیگر هم، عمل نکند.


توقیف :

اجرای احکام مهریه

 در این صورت طبق ماده ۴۹ قانون اجرای احکام مدنی، محکومٌ‌له می‌ تواند درخواست کند تا معادل محکومٌ‌به از اموال محکومٌ‌علیه توقیف شود. بر همین اساس، کاملاً طبیعی است که اگر محکومٌ‌علیه، کارمند باشد، حقوق و مزایای او به‌عنوان بخشی از اموالش، قابل توقیف خواهد بود. البته باید توجه داشت که تمامی حقوق و مزایای کارمندان، برای اجرای حکم، قابل توقیف نیست.


اجرای احکام :

بر اساس ماده ۹۶ قانون اجرای احکام مدنی، اگر محکومٌ‌علیه، کارمند باشد، محکومٌ‌له می‌ تواند تقاضا کند که حقوق و مزایای محکومٌ‌علیه، توقیف شود. در همین راستا اگر محکومٌ‌علیه، زن یا فرزند داشته باشد، یک‌ چهارم حقوق و مزایای او توقیف می‌ شود و در غیر این‌صورت، یک‌ سوم حقوق و مزایای او به نفع محکومٌ‌له، بازداشت خواهد شد. 

توقیف اموال


علت این امر هم روشن است، زیرا اگر تمام حقوق و مزایای کارمند، قابل توقیف باشد، زندگی او مختل خواهد شد؛ به‌همین دلیل، قانونگذار صرفاً یک‌ سوم حقوق و مزایای کارمند را قابل توقیف دانسته و حتی در فرضی که آن کارمند، زن یا فرزند داشته باشد، این مقدار را به یک‌ چهارم، کاهش داده است

  • lpln2020 lpln2020
  • ۰
  • ۰

تنظیم سند انتقال خودرو:

برای جلوگیری از دعاوی حقوقی و کیفری این سوال مناسب است:

تنظیم سند


سؤال) درخصوص نحوه طرح دعوی در مورد انتقال سند خودرو سوالی مطرح می گردد که تقاضای بررسی و اعلام نظر مشورتی دارم: 

آقای »الف« خودرویی را که سند آن به نام خود وی می باشد با قولنامه عادی به آقای »ب« می فروشد و شخص »ب« همین خودرو را با مبایعه نامه عادی به »ج« واگذار می کند و »ج« با مبایعه ‌نامه عادی به »د« می فروشد. حال، شخص »د« جهت طرح دعوی برای انتقال سند آیا باید همه ایادی قبلی را طرف دعوی قرار دهد یا طرح دعوی به طرفیت »ج« و »الف« کفایت می کند؟ 

 

تنظیم سندت

🔶نظریه شماره 7/93/100 مورخ 1393/1/27 

 

دعوای الزام به انتقال سند رسمی باید لزوما به طرفیت شخصی صورت پذیرد که سند رسمی به نام وی است امّا در خصوص سایر افرادی که در نقل و انتقال خودرو به عنوان فروشنده نقش داشته اند با توجه به نسبی بودن اثر احکام، ضرورتی به طرح دعوا به طرفیت آن ها از سوی خریدار نهایی نیست مگر اینکه خریدار بخواهد از طرف قراردادن آنها برای خود حقی قایل و از آن استفاده نماید. بدیهی است که طرح دادخواست جلب ثالث در حین رسیدگی با رعایت شرایط قانونی بلا اشکال است. 


اگر مطلب ما به شما کمک کرده است میتوانید برای گرفتن وکیل با ما در تماس باشید.

  • lpln2020 lpln2020